søndag den 27. marts 2016

Selvforkælelse

Meget af det jeg laver er enten til børnene eller min nærmeste familie og venner. Jeg nyder at forkæle dem med lækre sager, men jeg må indrømme at det der med at forkæle mig selv en gang imellem er jeg ikke så god til.
Men men men så var der en i min strikkegruppe der havde lavet en fin strikket nederdel til sig selv og hold op hvor var den flot, så den måtte jeg da lave til mig selv. 
Det var egentlig meningen at jeg ville vente til efter påsken da jeg har rigeligt der skal gøres færdigt, men så lokkede kusinen mig med over til vores garnpusher i skørping ( www.garndamen.dk ) og da hun jo har lukket hele påskeugen var jeg jo nød til at købe garnet.
Det hoppede på pinden et par dage efter og en uge efter det var den færdig. Den gav mig godt nok lidt hovedpine i starten da jeg erfarede at jeg ikke ejer en rundpind i str 3 - 60 cm, så de første 8 cm var på strømpepinde og gud hvor gik det langsomt, men det gik da, så nu må jeg jo også ud og købe nyt grej - ØV også :D Men da jeg først kom over på rundpind så gik det stærkt.
Den er ikke lavet helt lige så lang som opskriften sagde da jeg kun manglede 2-3 cm, hvilket betød at jeg skulle igang med et nyt nøgle der så ville være meget lidt taget af. Så knap så lang og kun brugt 3 nøgler Superwash Vital fra hjertegarn. Den jeg har lavet er str S. 
Opskriften finder i på ravelry.com hvis i søger på " Lunt Ribbeskjørt ". Størrelserne går fra XS-XL

Hav en fantastisk påskesøndag - Annemette 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar