mandag den 4. april 2016

Søde bagte cherrytomater

På messen i weekenden stod vi på stand med kvickly Aars. De havde Malou med som har startet konceptet En Bid Af Malou. Hun havde lækre smagsprøver på sandwichs med som vi næsten ikke nåede at smage :D
I dem var der lækker salat, skinke el roastbeef, en pestomayo, syltede rødløg og så de her tomater.
Hun har som sådan ikke en opskrift på dem men vi fik ud af hende hvordan de er lavet. Og ja det er jo næsten også for simpelt til en reel opskrift.

Nu er jeg så selv igang med at lave dem og her er hvordan jeg har gjort.

450-500 g Cherrytomater
ca 1/2 - 1 dl olivenolie
Salt og peber
evt en skvis balsamico eddike

Sådan gør du

Vask tomaterne og skær dem i halve eller kvarte. Hæld olivenolien over, krydr med salt og peber efter smag og vend det lidt rundt. Så er de faktisk klar til at komme i ovnen. Jeg kan godt lidt det lidt syrligt så jeg har også tilføjet en smule balsamico eddike. Dette skal undlades hvis man ønsker dem søde.

Kom herligheden i ovnen. Jeg har sat ovnen på 120 grader varmluft og regner med de skal have en god times tid til halvanden, men prøv jer frem.


Man kan variere tomaterne med alverdens krydderier og olier og skabe sin egen favorit. Tomaterne kan bruges i sandwich, i pastasalat, som tilbehør og ja alt hvad du lige synes er lækkert.

Jeg vil prøve mig frem med rødløgene en af dagene som der så også kommer opskrift på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar