fredag den 1. april 2016

Sommernederdel og UFO'er

Hver anden uge er mine kære børn hos deres far fra torsdag eftermiddag til mandag morgen. Dette giver jo hver anden fredag hvor jeg ikke skal op efter noget, ingen madpakker der skal smørres, tasker der skal pakkes og ingen unger der skal ud af døren. Selvom jeg elsker mine børn og elsker den tid jeg har med dem så nyder jeg også min alenetid, som jeg bruger på at lade mig-delen op så mor-delen er endnu bedre når de er hjemme.

I går fik jeg syet nederdel af det blomstrede stof jeg købte forleden. Mønstret har jeg selv kreeret ved at tegne en nederdel af jeg havde i forvejen og rette den lidt til.
 

Jeg har jo som før nævnt nogle puder til min mor som har ligget i skabet og prikket til min dårlige samvittighed i evigheder, men NU skulle de være at de skulle blive færdige, men ak ak ak, det blev så  ikke lige i dag. Min nye overlocker var fantastisk i går da jeg syede nederdel og det kørte bare, men i dag gør den mærkelige ting på bagsiden af sømmen hvor den lave en ulige kant for neden og jeg aaaner ikke hvorfor den gør det, så er nok nød til at indhente sådan rigtig eksperthjælp. 
Arbejdstegningen til puderne

 I min søgen efter stoffet til puderne, som ikke lige lå hvor jeg troede, dukkede der så lige en masse andre spændende ting frem.  Jeg har haft en mani med at købe både mønster og stof til en masse fede ting som så aldrig blev syet. Dvs at jeg nu har stof liggende til 4 kjoler til mig selv og 2 nederdele til tøsen, ja for uden alt det andet stof der også er på lager.


Men nu er overskuddet og energien til at gøre noget ved det så mine syprojekter vil i den nærmeste fremtid stå på kjolefremstilling så jeg kan få fornøjelse af dem i stedet for at det ligger i skabet.

Resten af dagen går med lidt hæklerier, en løbetur, ud at spise lidt mad med kæresten og bagefter står den på familiehygge med mor, far, lillebror, svigerinde og kæreste på dice'n drinks i Aalborg <3

God fredag til jer alle

Ingen kommentarer:

Send en kommentar