lørdag den 9. april 2016

TaskeOpdate

Hæklet sommertaske 2.0 

I aftes fik jeg lavet det sidste på den hæklede taske. Nu mangler der bare hanken, men jeg kan ikke helt bestemme mig for om den i opskriften er mig. Se opskriften her

Jeg går lidt med en tanke om en hank i læder eller noget fast stof, men kan ikke helt beslutte mig så nu kommer den med til morgenmad ved de gamle og så må panelet af mor og svigerinde hjælpe med beslutningen. 


Den blev ikke så høj som jeg havde troet men den passer fint i størrelsen til et nørkleprojekt, et par slippers og et lille strandhåndklæde så den er godkendt. 

Mængden af garn der skulle bruges passede ikke helt så godt. I det Første indlæg om tasken har jeg listet garnmængden op. Men selvom jeg så skulle lave hanken af garn også så er der stadig rigtig meget garn i overskud. 

Jeg kunne uden problemer have ladet være med at købe et nøgle grøn, pink og råhvid. 

I opskriften står der at man skal starte hver omgang med 3 luftmasker som erstatter den første stangmaske. Denne har jeg erstattet med en falsk stangmaske som jeg vil lave en video på i løbet af weekenden og ligge under Tips og Tricks


Jeg har før haft problemer med at der kom en lille forhøjning der hvor der blev lukket af efter at have hæklet i spiral. Derfor har jeg også lavet en aflukning der gør at men faktisk ikke kan se hvor det er der er blevet lukket af. Denne vil der også blive lavet en kort video på.


Her ses afslutningen henholdsvis fra siden og fra oven.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar